Sunday, November 23, 2008

كانت و ما زالت صرختى: ستظل الهى


كتبت اثناء فترة التعافى: يناير 2008

ستظل الهى
ستظل الهى سأختارك الهى ...
فى كل يوم سأختارك ، فى كل يأس و حزن سأختارك ..
سأختارك فى حيرتى .. سأختارك فى حزنى .. سأختارك فى آلمى ..
سأختارك رب و سيد فى كل ظروفى و قسوة الحياة ..
سأختارك رب و سيد فى كل مرارة فى فمى ..
سأختارك رب و سيد فى كل جراحى ..

لن أختارك لتشفى و تعالج و تحرر ..
لكن سأختارك لتشاركنى و تسير معى دربى مهما كانت قسوته
سأختارك لأننا نستطيع صنع مصيرنا و قدرنا بأنفسنا ..
سأختارك قدرى ، نصيبى ، قسمتى و مصيرى
سأختارك الهى.

6 comments:

Dr. Awsam Wasfy said...

سأختارك لأننا نستطيع أن نصنع قدرنا بأنفسنا.
نعم. لقد أعطيتنا هذه القدرة ولن تأخذها منا. أعطيتنا الحرية وسوف ننتخبك بكل الحرية ربا وسيداً
لأنك السيد الوحيد الذي يعطي الحرية ولا يتسلط ولا يربط حبه وإحسانه بأي شيء
تشرق شمسك على الأبرار والأشرار وتمطر على الشاكرين وعلى غير الشاكرين سواء بسواء.
آمين ثم آمين
بارك الله فيك

كنت مثلية و الآن مشفية said...

اشكرك د.اوسم على تعليقك و تأيدك لهذه الصلاة. تشجعتك كثيراً بتعليقك.

Still Unknown But Trust said...

عزيزتي" كنت مثلية و الان مشفية "
امين
انا لن اختارك لتشفيني لكن لتمشي معي طريق التعافي
انا لن اختارك حتى ...لانك اخترتني قبلا
اخترتني منذ البدء ان اكون لك انت وحدك ، حتى ان كنت بضعف بصري اجد نفسي و ذاتي في اشياء اخر لكنك كنت تجذبني اليك باستمرار، و تقول لي "انت لي..احبك و اريدك"

يااااه ...كل ما افتكر ربنا ازاي كان بيعلن لي في اوقات كتير اني له هو .... بس ساعتها كنت بسد وداني و اصرخ واقول انت بعيد ليه و مش راضي تسمعني ، و انه بعد عني حاجات كتير كانت هتدمر الشوية الصغيرين اللي فاضلين فيا ... لكن كنت اعد اقول حرام عليك ليه سايبني في الدنيا تخبط فيا، بحس ان الشفاء و التعافي ما بقوش حاجة تحير ، او حتى ممكن اختارها و لا ارفضها
انا اكيد هختارها بكل قوتي عشان ارجع الي حضن الله مرة اخرى ، لاستمتع بابوته و سيادته على حياتي .
انا مستعدة ابيع الدنيا دي كلها عشان افضل في الحضن اللي ضاممني ده دلوقتي حتى اخر لحظات من حياتي .
ساختارك الهي يا من اخترتني قبل مجيئي الي العالم.

كنت مثلية و الآن مشفية said...

امين يا "غير معروفة" اشكرك على مشاركتك.

Unknown said...

بالفعل نحن مخيرين إلي أبعد الحدود و لكن لن نصيب الاختيار السليم إلا إذا إخترنا الله

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.