Wednesday, November 12, 2008

حبك كفايتى


(علمنى حبك لى ان احب طفلتى الداخلية ( نفسى
(علمتنى نعمتك ان اقبل طفلتى الداخلية ( نفسى
(علمتنى رحمتك ان ارحم طفلتى الداخلية ( نفسى
(علمنى غفرانك لى ان اغفر لطفلتى الداخلية ( نفسى
(علمنى صبرك علىّ ان اصبر على طفلتى الداخلية ( نفسى
(علمنى اهتمامك بى ان اهتم بطفلتى الداخلية ( نفسى
(علمنى تسديدك لاحتياجاتى ان احترم احتياجات طفلتى الداخلية ( نفسى
انت الأب و انت المعلم.
انـــــــــــــــــــــــت الهــــــــــــــــــــــــــى الــــــــــــــــــــــذى اعبـــــــــــــــــــــــــده
احبـــــــــــــــــك و احبـــــــــــــنى

طفلتك

5 comments:

مجاهد said...

السلام عليك ورحمة الله وبركاته
كيف حالك؟
أتمنى ان تكون طفلتك فى أحسن حال وهذا الواضح من كلاماتك الجميله
أنا أسير بشكل جيد فى رحلة علاجى لكن فى الحقيقه لم أتواصل بشكل كافى مع طفلى
لكن أنا سعيد جدا برحلة التعافى أرى حياتى تشرق من جديد فلقد لاقيت الحب النقى يمكن لا أكذب عليك أنه تقابلنى بعض الصعوبات فى طريقى لكن طبعا لن تكون مثل طريق المثليه:طريق الجحيم

Go2LIghtGO said...

نفسى اعمل كوبى و باست لكلامك تانى لربنا عن طفلى انا
انا حاسس نفس احساسك
يا رب علمنى علمنى

كنت مثلية و الآن مشفية said...

مجاهد: اشكرك على سؤالك عن طفلتى. هى بخير الحمدلله. لسة باحاول اعودها على الحياة الجديدة بس لسة بتبقى عايزة ترجع للقديم. بس انا باحاول اتعلم الصبر و عدم اليأس بسهولة. اعرف تماما كم هو طويل و مؤلم طريق التعافى لكن نهايته جميلة . انت بطل يا مجاهد عندما تجرأت و ابتديت هذا الطريق و بطل ايضا عندما قررت الاستمرار. التغيير يحتاج الى شجاعة.

كنت مثلية و الآن مشفية said...

dear go to light
انا باتعلم من ربنا ازاى اتعامل مع
نفسى. اول واحد علمنى كان المعالج بتاعى و بعدين وجه عنيا على ربنا. افتكر محتاجين نتعلم من بعض الاول علشان نشوف حب ربنا متجسد قدامنا. انا لسة باصرخ لربنا و باقوله علمنى. سنين يا "جو تو لايت" و احنا بنتعامل من اهالينا غلط و من اللى حوالينا لغاية ما بقينا نعامل نفسنا بنفس الطريقة. ربنا و الناس الصح هتعلمنا نتعامل مع نفسنا برحمة و حب بدل من الجلد و الكره.

أثمن من اللآلئ said...

فعلاً الرب صالح ... أنه أحبنا أولاً ... كلامك جميل

أمين يساعدك الرب انك تحبي وتعشقي طفلتك الداخلية كل يوم أكتر واكتر

اخوكي
لؤلؤ