Sunday, February 28, 2010

لا تتركنى


لسه فيه جروح .. لسه فيه ذكريات مؤلمة .. لسه فيه حاجات مستخبية مطلعتش على السطح

كل فترة انمو فيها و تكون بداية لمرحلة نمو اخرى أجد ما يأتى على السطح و لم يكن بموجود من قبل ..

يعنى كل شوية افتكر اسأة جديدة حدثت لى فى الطفولة لم اتذكرها من قبل .. مش عارفة امتى هيحصلى شفاء كامل؟


تعبانة اوى من الدنيا و الشر اللى فيها مش قادرة اسمع تانى عن اطفال بتتهان و بيعتدى عليها و بتترمى فى الشارع

مش قادرة استحمل الشر اللى فى العالم

مش قادرة استحمل اوجاع جوايا مخلصتش


يا رب انت تعلم كم هو شرير العالم الذى نعيش فيه و تعلم ايضاً كم انا طفلة صغيرة لا تستطيع احتمال هذا الشر

تعلم حساسيتى، انت الوحيد اللى اتعملت مع حساسيتى بلطف و صبر

لا تتركنى، انا باصرخلك صرخة طفلة لابوها علشان ياخدها من الأرف ده او يساعدها تحتمل


لا تتركنى

8 comments:

محمود said...

كلنا زييك بتقول لربنا ميسبناش بس لازم احنا نحب نفسنا شئنا ام ابينا انتي قويه يمكن احيانا مش بتشوفي ده بس انتي قويه فعلا ولازم تبقي قويه عشان اللحظات الصعبه لانك بتكوني وقتها لوحدك ولازم تحبي نفسك وانا كمان لازم احب نفسي وكلنا كل اللي عنده الالام واوجاع لازم يحب نفسه عشان هو ملهوش الا نفسه.تحياتي سيدتي البطله

كنت مثلية و الآن مشفية said...

يمكن اتعلمت احب نفسى يا محمود بس الاستمرار فى محبة النفس امر صعب جداً

مجاهد said...

أختى العزيزة
كلى تقدير للجوءك لله عز وجل
كلى تقدير لألمك
كلى تقدير لمعاناتك
كلى تقدير لضعفك
كلى تقدير لأخفقاتك
كلى تقدير لصبرك
كلى تقدير لثباتك
كلى تقدير لانتصاراتك
كلى تقدير لمسيرتك
---------------
حياتك ومسيرتك بكل مافيها لم تكن إلا إنها تصنع إنسانه تقدر وتحس وتفهم معنى
المعاناه
إنسانه شالت قضية نفسها قبل ماتكون قضية لمجتمع عشان تكون جزء من نور يوعى ويفهم ويقى
صدقينى إنت قيمتك كبيره فى صراعك ده
مهما كانت نتيجة الصراع ده
حتى لو حسسك قوى بضعفك ده بيخليكى تقولى يارب انا ضعيفه محتاجلك ساعدنى مديلى ايدك تطبطب عليه وتوقفنى عشان اكمل طريقى
واوصل للحكمتك من معاناتى والحمد لله
على كل حال
وأكيد فى وجه جميل لمعاناتنا
تحياااااااتى

كنت مثلية و الآن مشفية said...

مجاهد .. كلماتك رقيقة و مشجعة كالعادة .. اشكرك لوجودك و مساندتك

أثمن من اللآلئ said...

تعليق متأخر ... بس انا عارف ان ممكن تكون الظروف احسن دلوقتي

زي ما محمود قال انك فعلاً قوية

لكن برضة حتي القوي بيجي ليه وقت ويحس انه أضعف انسان على وجه الأرض

لكن القوي اللي أبدا ما هيضعف هو ربنا

صدقيني

طول ما انا بدخلة في كل حاجة مش بندم

كل أنسان دخلته علشان يصلح مشكلة او يظبط حاجة .. كانت بتخرب اكتر

واخرها
موضوع الرتباطي :) كلاكيت .. مش عارف المرة الكام .. لكن هكتبه في المدونة :)
يمكن أعرف اخرج اللي جوايا

سلامي لكي

Cameo said...

أنا سعيدة انى آخيراً لقيت بلوج بيتكلم عن المثلية بدون شتائم وعقد نقص وقصص جنسية
اشكرك

Anonymous said...

كنت مثلية

ازيك اولا عامله ايه
كنت عايزة ابلغك انى رجعت المدونه
وحشتونى كلكم بجد
يارب تكونى بخير
وبدعى معاكى وبقول يارب متسبناش
لاننا فعلا محتاجينله اوى

Anonymous said...

كلام مؤثر جدا و اهم شيء انه صادق لانو لو ام يكن كلام صادق لما شعرت به

حقا هدا ما اتمناه من الله عزو جل ان لا يتكرني وحدي

اتمني لك كل التوفيق

تقبلي مروري

---------------------------------
عن المثلية نتحدث
http://almitliya.blogspot.com/